מה זה דרופשיפינג והאם זו דרך טובה להרוויח כסף?

שמעתם על אנשים שמרוויחים כסף טוב ממכירות מקוונות מבלי לצאת מהבית?

נסביר לכם מה זה דרופשיפינג (Dropshipping) איך זה עובד ואם זה כדאי.

בעבר, כדי לפתוח חנות, מישהו היה צריך למצוא ולשכור מקום מתאים, לתאם עם ספקים שונים ולמשוך לקוחות.

במאה ה-21, קל למכור מוצרים באינטרנט מבלי שתצטרך להקים אתר משלך.

אתה יכול פשוט להשתמש בפלטפורמת מכירה מקוונת.

 

דרופשיפינג הוא סוג של מודל עסקי של מסחר אלקטרוני שבו קמעונאים מקוונים מוכרים מוצרים ללא צורך במלאי.

כאשר בעל חנות מקבל הזמנה מלקוח, הוא פשוט יוצר קשר עם הספק, אשר לאחר מכן ישלח את המוצרים ישירות לדלת הלקוח.

מכירה ישירה היא תיווך של מוצרים בין יצרנים ללקוחות דרך האינטרנט.

התפקיד שלך בדרופשיפינג הוא לוודא שהמוצרים יישלחו מהיצרן ללקוח.

דרופשיפינג הוא סוג של מסחר אלקטרוני שבו המוכר אינו שומר שום מלאי של המוצרים שהם מוכרים.

במקום זאת, כאשר לקוח מזמין מוצר מהמוכר, המוכר יוצר קשר עם היצרן או הספק, אשר לאחר מכן שולח את המוצר ישירות ללקוח.

אין צורך לדאוג לגבי החוקיות של דרופשיפינג כאשר פועלים ברחבי העולם.

המפתח הוא לשים לב לאחריותך בהבטחת תהליך חלק.

 

איך אני מתחיל?

ראשית, עליך לבחור פלטפורמה שבה למכור.

ארבע הפלטפורמות המובילות לקניות מקוונות הן:

Ebay, Amazon, Shopify, Woocommerce.

מצד אחד, יש יתרון בעבודה עם פלטפורמות גדולות. אלו אתרים ואפליקציות אשר מליוני אנשים קונים דרכן מוצרים כל יום! הם כבר סומכים עליהן ונותנים בהן אמון מלא, ככה שברגע שהם נתקלים במוצרים שאתה מוכר באיביי או אמאזון, חלק מהאמון הזה מופנה כעת אליך אוטומטית מעצם פרסום המוצרים בפלטפורמה כ"כ מוכרת וגדולה. זה יתרון. תוכל להצליח בגדול ללא מאמצי שיווק מיוחדים. האתגר הוא למצוא מוצרים מיוחדים מספיק שהרבה אנשים ירצו לקנות ועליך כמובן לוודא ששולי הרווח שלך מספיק גדולים (תוהה איך לעשות דרופשיפינג באיביי? זאת כבר שאלה למאמר אחר).

מצד שני – בעת מכירה באיביי ובאמזון, החנות שלך תהיה אחת מני רבות, כך שהתחרות תהיה קשה יותר.

קשה יותר למתג את החנות שלך בשני האתרים הללו, ולא תוכל ליצור קשר עם הלקוחות שלך על מנת לשמר אותם ולמכור להם שוב.

Shopify ו– WooCommerce מאפשרות לך להקים את החנות שלך דרך הדומיין שלך, שמתפקד כאתר עצמאי.

אז קל לך יותר למתג את עצמך ולהביא לקוחות לחנות שלך באמצעות מודעות ברשתות החברתיות.

לאחר שבחרתם פלטפורמה, תצטרכו לרשום חשבון ולאחר מכן לבחור באפשרות "מכירה".

לאחר מכן, תצטרך לבחור מה תרצה למכור, ובמקרים מסוימים, לבחור שם דומיין.

עדיף להתמקד במוצר או תחום אחד שאתה מבין היטב, במקום לפזר את עצמך על ידי ניסיון למכור דברים רבים ושונים.

חנות שמתמחה בתחום מסוים עדיפה מבחינת תצוגה.

זכור שתפקידך הוא למלא אחר רצונות הלקוחות, לא שלך.

הספק של המוצרים שאתה מוכר הוא חשוב.

הספקים הפופולריים ביותר למתחילים הם אמזון ועלי אקספרס, אבל אתה יכול למצוא גם כמה ספקים אחרים באינטרנט.

 

איך זה עובד?

לקוח בחנות שלך בחר מוצר וסיפק את כתובת המשלוח שלו בדף המוצר.

אתה משתמש בפרטים שמסר המוכר כדי למצוא את אותו מוצר או מוצר דומה ב– Ali Express או בשוק מקוון אחר.

לאחר שתזמינו את המוצר ותשלמו עבורו במחיר מוזל, תשלחו אותו לכתובת המשלוח של הלקוח שלכם.

 

היתרונות של דרופשיפינג הם בכך שהוא יכול לחסוך בעלויות הייצור והמשלוח, ואין צורך בהשקעה כספית מראש.

עם זאת, המוכר אחראי לכל מוצר מאוחר או חסר, וייתכן שיהיה עליו לשלם עמלות מכירה לאתר.

למוכר גם אין שליטה על איכות המוצר, ועלול למכור בטעות מוצרים שאזלו מהמלאי, מה שיכול להשפיע על דירוג החנות.

 

יש יתרונות וחסרונות לדרופשיפינג, אז לפני שאתם פותחים חנות, חשבו האם יש לכם את היכולת למתג ולשווק את עצמכם באינטרנט, האם אתם בסדר עם האחריות למוצרים שאינכם יכולים לשלוט בהם, והאם אתם יודעים כיצד להשתמש בכלי מכירה כדי להרוויח.