משפך שיווקי: מבוא

משפך שיווקי הוא מודל שמשווקים משתמשים בו כדי לתאר את השלבים שעובר לקוח פוטנציאלי משלב המודעות למוצר או השירות שלך ועד לביצוע הרכישה. זה יכול לשמש גם לפעילויות שאינן רכישות כגון הרשמה לניוזלטר שלך או מעקב אחריך בטוויטר.

המשפך מתחיל במודעות ואז עובר לעניין, לרצון ולבסוף להמרה (רכישה).

מודעות: מודעות היא הצעד הראשון במשפך השיווקי. זה המקום שבו מישהו הופך מודע למוצר או השירות שלך בפעם הראשונה. אחת הדרכים שבהן אנשים הופכים מודעים למוצר שלך היא באמצעות קמפיינים פרסומיים כגון פרסומות בטלוויזיה, מודעות דפוס, מודעות רדיו ועוד. דרך נוספת שאנשים הופכים מודעים למוצר שלך היא מפה לאוזן – כאשר חברים מספרים עליו לחבריהם כי הם כל כך אוהבים אותו!

עניין: ברגע שמישהו יהיה מודע לקיומה של החברה שלך הוא עשוי להתחיל לחקור מה אתה עושה וכיצד אתה יכול לעזור לו לפתור את הבעיות שלו.

מהו משפך שיווקי?

משפך שיווקי הוא מסגרת שבה משתמשים משווקים כדי להבין את התהליך של איך לקוחות פוטנציאליים הופכים ללקוחות בפועל.

הוא מפרק את התהליך ל-5 שלבים: מודעות, התחשבות, המרה, שימור והפניה.

זה מתחיל ביצירת לידים, לאחר מכן טיפוח הלידים שנרשמו, ועד לשלב ההמרה (הרכישה). המטרה היא להדריך את הלקוחות בהדרגה לאורך כל התהליך, מהפנייה הראשונית ועד למכירה הסופית.

בניית משפך שיווקי מתחילה בהגדרת קהל היעד, הבנת צרכיו ויצירת תוכן שיפנה אליו.

כיצד לבנות משפך שיווקי מוצלח ב-3 שלבים

שלושת השלבים בבניית משפך שיווקי מוצלח הם:

– בניית מודעות – תהליך שיגרום ללקוח הפוטנציאלי להיות מודע אלינו, דוגמא טובה היא מודעת פייסבוק אשר חושפת אותנו ללקוחות שלנו.

– בניית עניין – לאחר שהגולש ראה את המודעה, הוא יכול ללחוץ על הקישור ולעבור לעמוד הנחיתה שלנו, שם נפתח את העניין ונראה שיש לנו איך לעזור לו.

– יצירת המרה – לאחר השארת הפרטים נוכל להציע לאותו גולש את המוצר שיענה על הצורך שלו, ובכך למכור לו ולהרוויח כסף.

בניית משפך המכירות המושלם שמניע לקוחות לקראת המרה

משפך השיווק מתחיל באוכלוסיה הכללית, עובר לשוק היעד, ולאחר מכן הלאה למי שיש סיכוי גבוה יותר לקנות. המטרה היא להפחית את העלות לרכישה על ידי התמקדות באנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר לקנות.

את הבניה בפועל של המשפך נעשה במערכת דיוור או מערכת בניית דפים כמו קליק פאנלס, שלח מסר וכו'.
ניתן לבנות את המשפך השיווקי גם באתר וורדפרס, אך מומלץ להשתמש במערכת סטטיסטיקה כמו google analytics.

לסיכום, הדרך האידיאלית למכור את המוצרים שלנו לקהל שלא מכיר אותנו היא דרך בניית משפך שיווקי אשר יוצר מודעות, מעורר עניין ולבסוף מוכר.