נוטריון צרפתית מה המחיר?

עבור נכסים קיימים זה יהיה 8% ולבניינים חדשים יהיה בין 3 ל-4% מסים לא שהנוטריון התעשר כאן, נכסי הנדל"ן שלו מהווים 80% מהמיסים שגובה ממשלת צרפת, כמעט בכל המקרים הנוטריון העלויות הכרוכות ברכישת מקרקעין מוטלות על הקונה.

עמלות נוטריון מוסדרות על ידי הממשלה ומשתנות בהתאם למחיר המכירה של הנכס

תעריפים אלו נגבים בתשלומים כך שהם מחושבים עבור כל חלק מהמחיר הכולל. על פי סעיף R444-9 לקוד המסחרי, המסים אינם יכולים לעלות על 10% ממחיר המכירה של הנכס או הזכויות הקשורות למקרקעין. עמלות נוטריון הן כ-7% מערך הנכס ומשתנות בחלקן בהתאם לאזור, טווח המחירים, זמינות המשכנתא וגורמים רבים נוספים.

זוהי טעות נפוצה שכל העלויות הנוספות בעת רכישת נדל"ן בצרפת מוטלות על ידי נוטריונים

תיאור מלא של מסים, בעיקר מיסים ממשלתיים ורווחי נוטריונים, ניתן למצוא באתר הנוטרים דה פראנס. שכר טרחת הנוטריון הצרפתי כולל מסים (ששולמו על ידי נוטריון אך הועברו לאוצר המדינה), הוצאות המשולמות בשם לקוח ותשלום עבור שירותים שניתנו או עמלות.

בצרפת נגבים עמלות נוטריון בקנה מידה המבוסס על מחיר הרכישה של הנכס

בדרך כלל בשיעור של 7-8 אחוזים, כולל 5.8 אחוזים עבור מס הבולים המקביל, דמי רישום קרקע ותשלומים, אך חלקם שכר הטרחה אינו נקבע בחוק, ולכן חשוב לדון בכך עם נוטריון מראש. אגרות עבור פורמליות משפטיות הקשורות למעשה המשפטי נקבעות אף הן לפי שווי המעשה.
למידע בתחום של נוטריון צרפתית מה המחיר? עליך לבדוק ב- law-center.co.il

בצרפת

עיקר פעילותו של נוטריון היא מתן ייעוץ משפטי וכן עריכת ורישום מסמכים משפטיים אזרחיים מחוץ להליכים בבית המשפט, במיוחד בתחום המקרקעין, דיני המשפחה והירושה וכן בתאגידים. חוק (למשל צוואות, חוזי נישואין, הקמת חברה, הסכמי רכישת נכס וכו'. נוטריון מורשה רשמית על ידי ממשלת צרפת לבצע עסקאות נדל"ן ולחשב ולאסוף את ערכי הנדל"ן הרלוונטיים בצרפת.

צרפתית נוטריונים התמודדו עם כמה קשיים בשנים האחרונות

שכן נוטריונים נתפסו פעמים רבות כגבאי מיסים ממשלתיים לחישוב וגביית מיסים על רכישה ומכירה של מקרקעין. בפועל, נוטריון הוא עורך דין המעבד עסקה, מאשר בעלות וגביה מיסים מטעם המדינה.

נוטריון צרפתי דואג לכל סוגי ההליכים והמסמכים המשפטיים

לרבות עריכת החוזה ושטר העברה של הנכס, גם כן המכונה העברה, בעת רכישת נדל"ן בצרפת תזדקק למסמכי הזיהוי הנדרשים והנוטריון יוציא את שטרי הבעלות, לאחר השלמת העסקה הנוטריון מחויב לגבות את כל המסים המוטלים ולשלם אותם לרשויות הרלוונטיות (ראה ארנונה בצרפת ).

נכס ישן – אגרות ומיסים כלליים שיש לשלם ברכישת נכס קיים נעים בין 7% ל-10% ממחיר הרכישה. נכס חדש – במהלך מכירה בין יחידים תשלמו כ-2% מעלות ההובלה והרישום בתוספת מע"מ בשיעור של 20% ממחיר הרכישה.

להלן הדוגמה של מה שמסתכם בכ-1% מדמי הנוטריון בפועל בסך 200,000 יורו עבור מקרקעין שנרכשו ב-200,000 יורו (לא כולל מיסים)

אין תשובה חד משמעית לשאלה על חישוב עמלות העסקה אך ניתן לספור בין 7 ל-7.5% מערך הנכס כעלויות סגירה. Les debours du notaire, הוצאות המשולמות על ידי נוטריון לצד שלישי שיעביר אותך נכנסות גם הן לקבוצת הוצאות זו.

עלויות אלו מבוססות על מחיר המכירה של הנכס ועלויות אחרות הקשורות לרכישה; אולם התעריף האחיד תלוי במחיר המכירה ובמיקום הנכס.

העמלה

היא עבור נכסים חדשים רק 2 או 3% שכן רוב המיסים אינם חלים ובמקרים מסוימים היזם משלם עמלה גם כן. עמלות הנוטריון משתנות בהתאם לקניית נכס חדש או ישן. במקרה הראשון, עלויות רכישה אלו הן כ-7-8% מערך הנכס למכירה. בגרסה החדשה, עלויות הרכישה הללו הן רק 3-4% ממחיר המכירה.

לפי הכללים החדשים

שכר טרחת נוטריון אינו יכול לעלות על 10% משווי המקרקעין. אז בעוד שהרפורמה תועיל לקונים שמבצעים עסקאות קטנות מאוד – למשל רכישת מרתף או חניון ב-2,000 אירו תדרוש עמלה של 200 אירו לעומת 880 אירו שחייבו בעבר – לא מוטלים מסים מוגבלים כדי לאפשר לקונים חיסכון משמעותי ברוב הנכסים. רכישות.

מאז מאי לרוכשים בצרפת יש אפשרות להוזיל מעט את עמלות הנוטריון בעת הרכישה

שכן הם חוסכים יותר מאחוז אחד מסכום הרכישה הכולל, מאחר והנוטריונים הצרפתיים עולים כיום מאז 2019. עמלות הנוטריון נעות בדרך כלל בין 7 % ו-10% בתוספת מע"מ עבור נכס ונכס קיים מעל חמש שנים, וכוללים החלפת בעלות (frais de mutation), ערבות למשכנתא (frais de garantie) ושכר טרחה או אגרות נוטריון הכוללות גם פורמליות שונות ופעולות מסוימות.

תוכן עניינים

באותו נושא

הסקירה המפורטת לגבי נוטריון

נוטריון הוא איש מקצוע משפטי האחראי על אישור מסמכים וחתימות עדים. פוסט זה בבלוג מספק סקירה מפורטת של התפקיד והאחריות של נוטריון, וכן סקירה כללית…

למה חשוב למצא פסקי דין באינטרנט

19 מלכודות נפוצות בכתיבת פוסט בבלוג וכיצד להימנע מהן מאמר זה הוא מדריך מקיף כיצד לכתוב פוסטים בבלוג. חשוב למצוא פסקי דין באינטרנט מכיוון שאנשים…
דילוג לתוכן